Tomas Baranauskas: Anykščiams kalėjimai mielesni nei pilis

 

Komentarų viso: 27

Vilnietis | 2006.04.27 08:13 |
I Anykscius vaziuosiu tik jei bus pradetos jau senai lauktos pilies statybos. Anykstenai turetu suprast jog turistams reikia 'gyvu' atrakciju. I jas gali atvaziuoti pakartotinai. Puntukas ir Biliuno kapas tvarkoj. Gerai kad yra, bet juos lietuvis pasiziures tik karta, du. O uzsienieciui jie visai neidomus. Pilis butu visai kas kita. Ja bestatant zmones vaziuotu paziureti kaip darbas vyksta, o po to ja butina paversti i 'gyva' atrakcija su renginiais etc. Sitaip bus uztikrintas lankytoju srautas.

RGN | 2006.04.27 08:38 |
Šiuo kartu turime dar vieną pavyzdį to, kaip žurnalistai, aukštojoje mokykloje pamokinti rašymo amato, būdami totalūs beraščiai konkrečiuose dalykuose, pasijaučia tų dalykų ekspertais ir nieko neišmanydami formuoja viešąją nuomonę.

buvusi Anykštietė | 2006.04.27 09:58 |
Remtis reikėtų ne žurnalistų,o archeologų , mokslininkų išvadomis ir miesto intersais.Kaimo žmogui visada pirmiausia buvo aktuali duona ir vaistai.Bet nei duonos ,nei vaistų nesumažės ir jie nepabrangs dėl to ,kad pastatysime medinę pilį Visa tai( ir ne tik tai turėti valdžia žmonėms aiškinti.Jei važiuos turistai, žmonėms taip pat atsiras papildomo uždarbio,taigi ir reikiamiem vaistams nusipirkti

p | 2006.04.27 10:55 |
Puikus straipsnis, shitie pseudointelektualai jau baigia visus apraizgyti tom savo nuomonem apie nieka. Nesibaigiantys nepripazinto genijaus donskio plepseliai ir paskui ji tepsenantys ir susireiksminti bandantys varguoliu gynejai, kurie verciau tuos pinigus atiduotu vaistams ar mokyklos ar dar kam nors.

RNG - 2 | 2006.04.27 11:12 |
RGN, kaip pirstu i aki, tik + mazas papildymas: rasantis ir save vadinantis "zurnalistu" (is tiesu kaimo mokytojas)Smigelskas, matyt, niekada nesuvoks savo, o tuo paciu savo (?) antrosios puses, pagrindines problemos, t. y. santykio tarp objektyvumo ir subjektyvumo. Santykio ne tik publikuojamuose straipsniuose, bet apskritai, vykdant ir pateisinant esmine zurnalistikos funkcija, t. y. rinkti, valdyti ir pateikti informacija visuomenei taip, kad tai atitiktu jos, o ne pateikianciojo, interesus.

to Vilnietis | 2006.04.27 11:16 |
Man regis, kad Anykščiuose blašomasi ir nepasirenkama, nes nera vertybinės nuovokos. Štai Vilnietis pakomentavo, kad Puntukas ar Biliūno kapas užsieniečiui neįdomu. O kodėl neįdomu? Ar tikrai neįdomu? Kodėl tikri dalykai jau tampa abejotinais objektais, o naujieji - siaurukas, arklynas kumelynas, psiaudo pilis ir pan. - labai svarbiais Anykščių plėtros būdais. Gaila, kad per visą sovietimetį buvusi labai stipri vertybinė kultūros paveldo pristatymo tradicija atmiežiama skystais niekučiais. Ypač gaila, kad muziejaus direktorius Verbickas, užuot plėtojęs literatūros infrastruktūrą, metėsi į pačias primityviausias istorijos ar etnoso populiarinimo formas, tarsi nebūtų tikro kultūros vaizdinių pamato, kuriuos tinkamai reikia pristatyti ir Lietuvos visuomenei, ir pasauliui.

Vilnus - Voruta | 2006.04.27 11:28 |
Pritariu Junioro V. Landsbergio minciai: jei nera kitu pasiulymu - laikom geriausiu si. Linkiu muziejaus direktoriui nekreipti demesio i tendencingus "Anykstos" nusipezejimus, juk negali reikalauti ivesti intelekto cenzo ten, kur jo nerasta.

Adgam 07-17 | 2006.04.27 14:38 |
Nejaugi tie inteliogentai babatuku piktnaudžiauja?Kam blogai,jei tevai vaikus veš vaikus pasižiūrėti kaip senovėje pilys atrodė?Reikia vežti į Kremlių,Vavevelį?Iš tiesų-iš dedelio rašto išėjo iš krašto.Atimkit babatuką 3 dienom rašeivom,o geriau į snukį.

Volas | 2006.04.27 16:33 |
Dėl snukio sutinku.Senai reikia.O tai tie seni bezdaliai visiems gyvenimą nuodija.O ar buvo ,ar nebuvo,ten Voruta,ne taip ir svarbu.Manau,kad tai butų geresnis atrakcionas negu Kristinos rūmai Vilniuje.Todėl anykštėnai prisiminkite,kai bus savivaldybių rinkimai-yra galimybė paversti Anykščius,turistų lankoma vieta.Tada ir agurkųEuropoje nereikės skinti.O,Tomui pasakysiu,nekreip dėmėsio į rėkenčius,lojančius,ar žvengenčius.Anksčiau istorija buvo politikos tarnaitė.Ir ne visi,netgi geri istorikai,supranta,kad užsąkymų laikai baigėsi.

agdam 07-17 | 2006.04.27 18:35 |
Iš tiesų anykštėnai,padarykit sau ir visai Lietuvai senovišką pilį.Nėra kur anūkų nuvežt.Kas ginčijasi,turi būti maksimaliai panaši.Tie rėkaujotai tegul pabando savo butą atkurt tokį koks buvo prieš paskutinį ginčą su žmona.

Anykšta | 2006.04.27 19:52 |
Sovietų stiliaus laikraštėlis ir vėl prisišiukšlino. Lingaitis, Šmigelskis, Šmigelskienė - pasigailėtinų menkystų, apsišaukusių žurnalistais, sauja. Niekuo kitu skaitytojų išlaikyti nebesugeba, kaip tik šmeižtais ir panašaus tipo rašliavomis. Gal ir iš tikrųjų jau seniai laikas duot jiems į purvinus snukius ir uždaryt tą jų kontorą, kad neterštų nei gražaus Anykščių įvaizdžio, nei jo kraštovaizdžio.

Klausimas | 2006.04.27 19:58 |
Ar neturėtų savivaldybė susidomėti, kas per asmenys šiame spaudos "organe" dirba, kokia jų kvalifikacija ir ko iš viso jie siekia? Juk jei neturi ko gražaus pasiūlyti - patylėk. Ne kartą keliavome po Anykščių apylinkes. Jei norime, kad ne tik lietuviai čia važiuotų, iš tikrųjų įgyvendinkime pilies idėją. Pažiūrėtų tie "žiurknalistai" kaip tokios pilys atrodo kitose valstybėse, kokia jų didžiulė lavinamoji reikšmė, kokia trauka turistams sukuriama, gal kažką ir suvoktų.

Anykštėnas | 2006.04.27 20:06 |
Nemėgstu kometarų, bet šį sykį radau gerą pasiūlymą. Iš tikrųjų gal mūsų savivaldybė iškomandiruotų tuos, kaip čia taikliai pavadinta, "žiurknalistus" kur nors toliau nuo mūsų. Nesvarbu, kur: į Airiją, Norvegiją, Ispaniją ar net Ameriką. O gal pasilikstų ten ir niekada nebegrįžtų į Anykščius? Pagaliau nuo šitų liurbių atsikvėptume. Anykščiams tikrai reikia gražaus laikraščio, su gerais literatūriniais tekstais. O tai kol šitie sėdės ir bet kurią gerą idėją kolios, niekas nenorės su jais nervų gadinti.

naturalus obuolių 07-17 | 2006.04.27 22:23 |
Grabe mačiau jūsų laikraščius.Noriu pilies ir gero vyno.Kiek ginčysitės,statykit greičiau.

skaitytoja | 2006.04.27 22:52 |
statykite ta savo pili,bet kitoje vietoje.Zinant laukinio turizmo idustrija,grazusis piliakalnis "pasipuostu" ne tik mediniu muliazu, bet ir coca-colos ir hamburgeriu kioskais. As nieko pries del atrakcijinio turizmo, bet viskam turi buti savo vieta. P.s. nepamirskim, kad piliakalnis yra svarbus ne tik kaip archeologinis, bet ir kaip istorinis paminklas

qwerty | 2006.04.28 08:17 |
Baranauskų Tomukas vėl kariauja su Bumblausku. Bet šį sykį jau užkliūva ir Gudavičius, ir Luchtanas. Jaunam mokslininkui vertėtų pažaboti savo ambicijas.

Eche! | 2006.04.28 11:14 |
Tai sis straipsnelis, kiek supratau, skirtas senu saskaitu suvedinejimui su gerai visuomenei zinomais istorijos profesoriais. Gal todel viska, ka pasako Bumblauskas arba Gudavicius - yra blogai ir tik blogai, o ka sako straipsnio autorius Baranauskas - tai gerai ir tik gerai. Na tipiskai lietuviskai :)

BC | 2006.04.28 14:01 |
Šaunuolis, Tomai. Taip ir varyk toliau. Istorija negali būti privatizuota. Pamenu kaip mūsų mokyklos mokiniai dalyvavo kasinėjimuose, aš pats asmeniškai dalyvavau Anykščių dvarvietės kasinėjime. Niekam tas kalnas nereikalingas kaip toks. Mokiniai tvarkė nuo brūzgynų, o jei bus darbų tąsa - tik maloniau bus žiūrėti, atvežti svečius ir net pasigirti - ir mano čia prisidėta, nedaug, bet vis tik. O paskalų nešiotojams tai geriau patylėti su savo ala laikraščiu. Geriau informuotų žmones kaip plėsti kaimo turizmą, atakuotų savivaldybę. O tai vietos - Lietuvos Šveicarija, o nieko doro nepadaryta. Per Velykas nuvažiavom su tėvais prie Puntuko, pavaiščiojom Baranausko (poeto) taku palei Šventąją - eleksyras sveikatai. O žmonių taip pat pulkai.

BC | 2006.04.28 14:11 |
Šaunuolis, Tomai. Taip ir varyk toliau. Istorija negali būti privatizuota. Pamenu kaip mūsų mokyklos mokiniai dalyvavo kasinėjimuose, aš pats asmeniškai dalyvavau Anykščių dvarvietės kasinėjime. Niekam tas kalnas nereikalingas kaip toks. Mokiniai tvarkė nuo brūzgynų, o jei bus darbų tąsa - tik maloniau bus žiūrėti, atvežti svečius ir net pasigirti - ir mano čia prisidėta, nedaug, bet vis tik. O paskalų nešiotojams tai geriau patylėti su savo ala laikraščiu. Geriau informuotų žmones kaip plėsti kaimo turizmą, atakuotų savivaldybę. O tai vietos - Lietuvos Šveicarija, o nieko doro nepadaryta. Per Velykas nuvažiavom su tėvais prie Puntuko, pavaiščiojom Baranausko (poeto) taku palei Šventąją - eleksyras sveikatai. O žmonių taip pat pulkai.

provincija | 2006.04.28 18:43 |
Kiek teko skaitineti T. Barnausko straipsnius - kulturos ir objektyvumo jam ryskai truksta. Bet cia jis gerai sukrove vietiniams. Koks stilius! Kokie kontrargumentai! Pazistu provincijos zurnalistu lygi ir mastyma. Svarbiausia, kad provincijoje nera kam su jais diskutuoti. Visi tik pastena, pasiplusta "interneto erdveje" ir tuo viskas baigiasi. Kas cia nores buti ju taikiniu...

agdam 07-17 | 2006.04.29 11:47 |
Pikta kad senus pirdylas paklibino?Teisus Tomas.

agdam 07-17 | 2006.04.29 12:10 |
tautiečiai, nu neįmanoma.Jūs savo vaikus ir anukus mylit?Pirkot jiems pasakų knygas apie karalių pilis?Kiekvienas atžalas vežame i Trakus ir daug galvos nesukam.Pri čiom če mokslai.MANO ANUKĖLĖ NORI PAMATYT LIETUVIŠKĄ PILĮ.ar ateisit kada nors į razumą?

JOLANTA | 2006.04.30 11:42 |
KAI MATAI ANYKŠČIŲ RAJONE GRŪVANČIUS IR DEGANČIUS AUKŠČIAUSIOS PRABOS ARCHITEKTŪROS DVARŲ PASTATUS, DAROSI KOKTU GIRDĖTI APIE NYKIOS BUTAFORINĖS PILIES UŽRIOGLINIMĄ ANT PUIKAUS IR DAR NESUNIOKOTO vORUTOS PILIAKALNIO. ANYKŠČIŲ RAJONE DAUGUMA DVARŲ MERDI. JIEMS IŠ VALSTYBĖS BIDŽIETO KOL KAS NESKIRIAMA NEI CENTO. O RŪPINAMASI KAŽKOKIA ŠLYKŠČIA BAIDYKLE, KURIAI VIETA BŪTŲ KUR NOR APLEISTO KARJERO TERITORIJOJE. EUROPOS AUKŠTĄJĄ KULTŪRĄ REPREZENTUOJANTYS DVARAI, O NE TVARTO STILIAUS MEDINĖ PILIS BŪTŲ INVESTICIJA Į KURORTINIO RAJONO ATEITĮ. DVARŲ RŪMAI - AUTENTIŠKI, DABAR DAR TEBESTOVINTYS IR TURINTYS DAUG GILIOS PRAEITIES ŽAVESIO - PRITRAUKTŲ GAUSYBĘ TURISTŲ, JEI BŪTŲ PALAIPSNIUI REKONSTRUOJAMI IR RESTAURUOJAMI, PRITAIKOMI UŽSIENIO IR VIETOS TURISTŲ REIKMĖMS. O MEDINEI ARKLIDEI-PILIAI REIKIA PARINKTI KITĄ VIETĄ, TIK NE PUIKŲJĮ VORUTOS PILIAKALNĮ, KURIS DABAR YRA VIENA GRAŽIAUSIŲ ANYKŠČIŲ APYLINKIŲ TRAUKOS VIETŲ, LANDŠATO PUOŠMENA.

Vadinamajai JOLANTAI | 2006.04.30 15:00 |
Tokiais samprotavimais bet kurią iniciatyvą galima sužlugdyti. Atrodo, kad iš pradinių klasių aritmetikos kurso teišmokai tik du veiksmus: atimti ir padalinti. O istorijos pamokose čepsėjai kramtomą gumą ir negirdėjai, ką mokytojai tau aiškino. Atsakyk, pirmiausia, sau, ką iš tikrųjų reprezentuoja Voruta ir ką dvarai? Ar jauti bent kokį skirtumą? Butaforija, kaip tu vadini, iš tikrųjų moko žmones pažinti istoriją. Tai labai plačiai taikoma šiuolaikiniame pasaulyje. Ar kada nors matei, kaip atrodo GYVOSIOS ISTORIJOS renginiai? Ir tai, tavo žiniai, nėra jokia butaforija tikrąja to žodžio prasme. Dvarų sodybų atkūrimo programa iš tikrųjų aktuali visai Lietuvai, tačiau ją išspręsti galima, jei tik yra tikro, nuoširdaus noro. Tas sodybas kartu su minimalia valstybės parama protingi verslininkai netruktų atkurti, tik nekliudykime jiems idiotiškais biurokratiniais suvaržymais. Jei įsivaizduoji, kad tie dvarai bus atstatyti, o juos saugos muziejaus sargė, aprėkianti kiekvieną žodžiais "Eksponatų neliesti!", niekas nesiims jokio atstatymo. Ir joks ugdymo procesas nevyks. O tu sėdėsi ant dilgėlėmis ir karklais apžėlusio piliakalnio.

Sveikinimas | 2006.04.30 15:09 |
Sveikiname Jus, Tomai, už drąsą ir pilietiškumą. Istorija nėra tik archyvų ir muziejų fondų nuosavybė. Kai kuriems seniams - Žiugždos augintiniams vis dar atrodo, kad jie - vieninteliai tikrieji istorikai. Kai kas nors pasikėsina į jų neliečiamybę, tada jie greitai tampa tik ISTERIKAIS. Tada bet kokios priemonės - geros, galima net šmigelskius į gynybą pasitelkti. Kol jie taip rūpinsis istorija, paskutinieji Lietuvos jauni žmonės iškeliaus iš tėvynės. Ko gero, jie pamatys, kaip, pavyzdžiui, Anglijoje ar Olandijoje, Vokietijoje ar JAV jaunimas gali susipažinti su su savo valstybių istorijos faktais.

teras | 2006.05.01 00:12 |
geras straipsnis

s2 | 2006.05.08 19:15 |
To: qwerty | 2006.04.28 08:17 | << Baranauskų Tomukas vėl kariauja su Bumblausku. Bet šį sykį jau užkliūva ir Gudavičius, ir Luchtanas. Jaunam mokslininkui vertėtų pažaboti savo ambicijas. >> Žinai, qwerty, ne pagal ambicijas matuok žabojimą, o pagal žmonių gerovę. Man nepatiktų tik viena -- Anykščius užplūs neišauklėti maždaug-miestiečiai ir visą miestelį užušiukšlins. Jei kas nors tinkamai pasirūpintų tuo, aš netgi gal eičiau rąstų patašyt į statybos vietą... O apie senus pirdžius mokslo atstovus yra labai gera ir pamokanti kaimynų danų istorija: http://ligo.mf.vu.lt/~s2/Nielsas_Bohras
_laiko_egz%c4%85.txt