Tomas Baranauskas: Pilėnų gynėjai vietoj vergijos pasirinko mirtį
Komentarų viso: 79
Ernie
| 2006.02.25 11:17 |
Ir kada mes nustosim garbinti savizudzius. Like gyvieji buvo didesni didvyriai,
nes ka gali padaryti lavonas. Tas pats ir su Kalanta. Joks cia ne didvyriskumas.
Luotinykas
| 2006.02.25 11:51 |
Kokiais "didvyriais" būtų tapę gyvieji. Iš A. Baranausko straipsnio:
-------------------------------------
------ Kryžiuočiai jau veržėsi į pilį ir stebėjo šias Pilėnų tragedijos scenas,
netgi bandė gelbėti besižudančius, nes karo belaisviai visada būdavo svarbi
grobio dalis. Tačiau nei daug vergų, nei turtų šį kartą pelnyti jiems nepavyko.
---------------------------------------
---- Iš tiesų būtų daug nuveikę! Puikus straipsnis. Ir geras atsakymas D.
Baronui.
2
ernie
| 2006.02.25 12:15 |
"Like gyvieji buvo didesni didvyriai" Taip amzina slove likusiems gyviems
kryziuociams.
fff
| 2006.02.25 12:16 |
Tikrai, ir taip jau Lietuva pasizymi savizudziu skaiciumi. Matyt "paveldejom" is
ankstesniu laiku... Zudytis, ar tai geriausia isheitis? Manau tai silpnu zmoniu
bruozas. Lengviau nusizudyt ir viskas baigsis... Pompastishkas garbinimas ,
hiperbolizavimasis,.. kam tas tuscias pasiputimas. Pripazinkim, per tukstantmeti
istorijos taip ir prabuvom kunigaikstyste,...Sovietu sajungos,Rusijos imperijos
, Europos sajungos dalis... Normalia valstybe bandem save laikyt vos kelis
desimtmecius. Kaip megstam didziuotis to\uo ko nebuvo.... iki Juodosios
juros.... taip nubego iki kurorto nusimaude ir gryzo, jokios kolonizacijos
politikos, jokios diplomatijos. Visi didikai rase lenkiskai o ir kalbejo rusu /
lenku kalbom (paziurekit senovinius metrascius), 1939m. geda is vis, pasidavem
be vieno suvio... Didvyriai jus didvyriai ... su ta istorija slepkites..patys
pirmi iduotumet kaimynus jei nauji okupantai pasirodytu
Luotinykas į fff
| 2006.02.25 12:26 |
Nesislėpsim mes su savo istorija. Gali apsiramint.
tikras lietuvis
| 2006.02.25 12:27 |
Prie ko cia sovietmetis ,jei nesutariama ka mineti ? Ne kazkokias neivykusios
karunacijos dienas reikia svesti ,o VALSTYBES DIENA PASKELBTI IR SVESTI ZALGIRIO
MUSIO DIENA . O sia vasario 25 diena paskelbti LIETUVIU TAUTOS DIENA ir mineti
kaip tragedijos diena.Butu gerai sukurti apie si ivyki filma su visomis
smulkmenomis ,kas yra zinoma, ir parodyti pasauliui, kad zinotu . Ir dar .
Laikas mums isisamoninti : MUSU VALSTYBE TIK KOVODAMA SU KRIKSCIONIMIS KILO , O
KADA VYTAUTAS JUOS PRADEJO ISILEISTI {KARTU SU VISOKIAIS KITOKIAIS PEREJUNAIS},
TADA JI NUSMUKO .
tikras lietuvis
| 2006.02.25 12:35 |
Ernie . Cia buvo ju pasirinkimas , nes mane,ir ne be reikalo,kad uzkariautojams
ju gyvybes tikrai nerupi ! Kalanta susidegino tikrai be reikalo ...
2
fff
| 2006.02.25 12:35 |
"Pripazinkim, per tukstantmeti istorijos taip ir prabuvom kunigaikstyste" Ta
tukstantmeti kunigaikstyses ir buvo valstybes. Tada respubliku dar nebuvo
Bronius
| 2006.02.25 12:38 |
Reikia didžiuotis mūsų didžvyrių dvasia Buvom ir mes Tėvynę ginti pasiruošę
neorginaoliai.Istorija to neaprašys..deja.Mes laimėjome,esame nepriklausomi,tad
džiaukimės
:P
| 2006.02.25 12:42 |
Margiris Dievo zodzio skleidejams parode vidurini pirsta. Teko vargsams
krikscionybes skleidejams tikejimo tiesas "diegti" ne belaisvems o karvems
Sharas to :P
| 2006.02.25 13:07 |
Deja, deja gaila tokiu kaip Margiris atrodo nebuvo daug ant Lietuvos. Laikas ejo
ir kryziuociai visviena padare savo... Paziurekit kas dabar is MUSU LIETUVIU
paliko? Mes esam niekas - tik karviu banda garbinanti zydu gimtasta! Ir dar
laikantys save "tikrais lietuviais"... Liudna ir tiek...
Antas
| 2006.02.25 13:31 |
Kažin ar verta šlovinti juoduosius viduramžius ir ieškoti ten didvyrių pagal
dabartinę to žodžio sampratą. Buvo tamsybės, smurto, klastos, besaikio valdžios
troškulio laikai, kuriais neturėtų didžiuotis jokia tauta. Verčiau apgailėti,
kad besikuriant ir tarpusavyje besivaržant tuometinėms valstybėms žmonės buvo
pasmerkti nesibaigiančioms tarpusavio žudynėms - trisdešimt, šimto ir daugiau
metų trukmės karams. Nevertėtų nei taip džiaugtis Žalgirio mūšio pergale, nei
šlovinti Vytautą. Žiaurių tironų kovose ir jų suokalbiuose nėra nieko taip labai
kilnaus ir didvyriško dabartine prasme. Juk nesididžiuotume, kad pabaltijo
neandartaliečiai suėdė stepių neandartalietį, arba kad aisčių gauja išskerdė ir
galbūt suėdė kokių nors polovcų gaują, tad kodėl didžiuojamės vėlesnių laikų
puslaukinių kovomis? Nereikia jų nei smerkti, nei šlovinti. Buvo tokie
necivilizuoti laikai ir tiek. Gerai, kad mums tada neteko gyventi, nors ir dabar
galėtų būti saugiau.
Inga
| 2006.02.25 13:43 |
Sutinku, kad savižudybė nėra geriausia išeitis - Kęstutis, pabėgdamas iš
kryžiuočių nelaisvės, įrodė, kad gali būti ir kitų garbingo elgesio alternatyvų.
Vis dėlto, manau, kad Margiris turėjo rimtų priežasčių elgtis taip, o ne kitaip.
Taip pat ir R. Kalanta. Galima jį vadinti bepropčiu, bet negalima paneigti vieno
- jo savižudybė giliai sukrėtė visą Kauną, o tai reiškia, kad ji nebuvo
beprasmė. Žodžiu, sutinku, kad garbingai išgyventi yra geriau, negu garbingai
numirti, bet garbingai numirti geriau negu išgyventi negarbingai. O dėl filmo
pritariu. Apskritai, kiek puikių filmų galima būtų sukurti pagal mūsų istorijos
sužetus...
vytautaska
| 2006.02.25 13:57 |
Pilėnų gynėjai būt pralaimėję, jei šiandien nebūtų mūsų. Kas tas Darius ir dar
Baronas? Rusijos ambasadorius Vasario 16 proga irgi kažką nusivapėjo, bet jam
leistina, nes išvaizda, o pasirodo ir protu, panašus į baroną Miunchauzeną.
Mūsiškis "baronas" - komunizmo "statytojų" vaikaitis, jų tikslas buvo (o
užsilikusių ir liko) viską sugriauti, o paskui žiūrėti, gal kas ir
išeis...IŠĖJO. Bet vienas kitas "baronas" dar ir pasiliko. Reliktas. Eksponatas
Grūto parkui.....
2
ernie
| 2006.02.25 13:59 |
O ką jau tokio gero likę gyvi Lietuviai būtų padarę kryžiuočių nelaisvėje? Ganę
jų karves, ir kalę jiems ginklus?
v/k
| 2006.02.25 14:07 |
Pasirodo be Dariaus ir Barono yra ir daugiau savo istorijai priešiškai
nusiteikusių. Kokio išsilavinimo tas "ernie", kuris neskiria šių laikų
prasigėrėlio savižudžio nuo istorinių Pilėnų. Na ir mąstymo lygis. Tikrai
sovietai gali džiaugtis, yra ir sudygusių sėklų, jų kaip piktžolių,
neišnaikinsi....
.
| 2006.02.25 14:37 |
Kryziuociu tikslas - prisiplesti. Todel nusizudydami ir sudegindami turta
gynejai verte zygi beprasmiu. Kita karta uzpuolikai jau galvotu - ar verta
trenktis i Lietuva is kur greiciausiai grisi su gumbu kaktoj vietoj turtu
Arnas
| 2006.02.25 14:44 |
Tada kaip gali tiketi krykscionimis, eiti i baznycias ir pan, kai tiek zmoniu
iszude vien del religijos
ats.:
| 2006.02.25 14:50 |
Barona i kova veda ne klasiu kova o Dievo Zodis. Jis katalikas, ne komunistas.
Pagonybe jam vos ne satanizmas Barono citata: "..to laiko pagonis traukė
krikščionybė, ir jeigu jie pajusdavo krikščionių Dievo galią, jie jį
pripažindavo.." http://www.fsspx.lt/index.php?id=137&ida=103&a
mp;idb=86
Julius
| 2006.02.25 14:52 |
Tai tradcinis pasakojimas, sutinkamas jau Biblijoje ir dar senesniuose
tekstuose. Tikri istorikai žino, kad tokiuose pasakojimuose tiesos isada nedaug.
Aishku tik tiek, kad Lietuvoje buvo tokie žiaurūs papročiai, kad vietos
"autoritetai" žudydavo ir savuosius -- pvz., kaip dabar Panevėžio tulpiniai --
ką bandė sušvelninti kryžiuočiai, diegdami įstatymų viršenybę prieš "autoritetų"
savivalę ir smurtą. Asmens tapatumas neturi nieko bendro su tautishkumu, net jei
tai valdiška lietuvybės ideologija. Savo šaknis kiekvienas turi susirasti pats.
Baranauskas tik vadinasi istorikas. Tai, ką jis skleidžia, tėra tik ideologija,
TSRS/LTSR palikimas.
anti
voice
| 2006.02.25 15:22 |
nera@muilo.com
O kasparaitis uz putino pinigus netik Lietuva bet mama su tevu parduotu.
2
Julius
| 2006.02.25 15:49 |
Pagal tokia logika is visu sventuju ir palamintoju turetu likti koks tuzinas
anonimas
| 2006.02.25 16:19 |
dariaus barono pasisakymai kelia gailesti. pritariu paskutinems autoriaus
mintims, kad reikia didziuotis tuo, kad zmones turejo pakankamai patritiskumo ir
idealu. o del ju nepagailejo gyvybes. nes dabar gaila ziuret i mus visus, kai
iseje is vienos sajungos lendam i kita.
SCENARIJUS: 1-2-3-
| 2006.02.25 16:52 |
1. siulau uzsidaryti visiems valdovu rumuose ir susideginti. 2. kitiems
uzsdaryti savivaldybes rumuose ir susideginti. 3. likusiems uzsidaryti
Akropolyje ir susideginti.
Julius
| 2006.02.25 17:56 |
Pilėnai yra padavimas, story, thrileris su tikslu, bet ne faktais ir istorikų
tyrinėjimais patvirtinta istorija. Tiesa, Baranauskas nori verstis padavimais ir
sekti pasakas sekdamas LTSR Vilniaus "mokslininkų" tradicija, bet ne užsiimti
istoriko darbu, kritiškai skaityti šaltinius ir atskleisti faktus. O del
šventųjų skaičiaus, tai gal ir nė vieno neliktų, bet pries skaičiuodami turėtume
susitarti, kas tai "sventumas".
Luotinykas
| 2006.02.25 18:19 |
Gal, Juliau, kitur savo katalikiškas pasakas papasakok, nes rašoma istoriniuose
šaltiniuose, ir dargi vokiškuose: >------- „Ordino kariuomenė buvo ištroškusi
grobio, todėl ji visas žmogiškąsias ir įmanomas jėgas sutelkė, kad užliptų ant
tvirtovės [sienų]; savo ruožtu lietuviai buvo pasiryžę veikiau sulaukti
paskutiniosios, negu atiduoti tvirtovę ir patekti į priešo rankas, ypač dėl
religijos, kurios taip neapkentė, kad lengviau jiems buvo mirti“. --------<
2
Julius
| 2006.02.25 18:44 |
Remiamasi ne padavimais o kryziuociu kronikomis. Kroniku nedaug, bet visos jos
parasytos TSRS/LTSR ideologijos nemaciusiu doru krikscioniu
Gražina
| 2006.02.25 19:50 |
Barono straipsnis "Veide" tikrai atrodo tendencingas ir nepagrįstas. Kad
lietuviai labiau vertina didvyriškumą negu ginklo pergales , tai yra nieko
blogo, nes ginklo pergalės neilgalaikės ir neapsieina be skriaudų
nugalėtiesiems, daugina neapykantos pasaulyje kiekį. Lietuviai tų pergallių yra
ir siekę , ir turėję, bet visai protingai apie jas kalba kukliau negu apie
dvasios pergales, nors šios išoriškai ir atrodytų tik pralaimėjimai.
senis
| 2006.02.25 20:09 |
Tomas Baranauskas - visiškas idiotas. Garbina 14 a.tironą Margirį, kuris ne tik
pats žuvo, bet ir per savo kvailumą bei ambicijas pražudė šimtus niekuo nekaltų
žmonių. Jis nusipelno tik prakeikimo. Lygiai taip prakeikti dera ir kvailį
Baranauską, propaguojantį kažkokį tautinį idiotizmą.
Inga
| 2006.02.25 20:37 |
2 senis
Ir kuo gi pasireiškė Margirio tironiškumas? Pasakodamas pvz. apie Kauno paėmimąš
Vygandas Marburgietis pažymi, kad į nealisvę buvo imami tik kilmingieji, taigi
eilinius Pilėnų gynėjus ar bent didelę jų dalį kryžiuočiai būtų išžudę bet
kuriuo atveju. O Margiris, be abejo, galėjo pasiduoti, paskui išsiprirkti -
patirties jau turėjo. Tik ar tai būtų buvę mažiau "tironiška"?..
Dzukas
| 2006.02.25 22:22 |
Tam tikra prasme Pilenu gynimas - tai pergale. Tai laisvos dvasios pergale pries
brutalia jega. Panasiai kaip pokario prtizanu pasipriesinimas. O del tokiu
istoriku kaip Baronas, tai manau jie tiesiog taikosi prie politines konjukturos.
Siuo metu valdzioje esantys buve KPSS sekretoriai ir KGB rezervistai nori
sukurti "nauja identiteta" paremta "krepsiniu, ceplinais ir alumi". Pilenai cia
netinka, kaip ir parizanu kova todel "konjukturiniu" istoriku yra niekinami.
Antui
| 2006.02.25 22:27 |
Prasme ne kiek ne mazesne negu dabar: Margiris gyne savo pili, savo krasta. Juk
tai vokieciai atsikrauste prie Punios, o ne atvirksciai. Tai sekant jusu
mastysena kyla klausimas kam gi Lietuvai is viso reikalinga nepriklausomybe? Juk
ta pati maste ir Margiris. Jis padare viska ka galejo kad apgintu, o kai
nepajege - nepasidave, o zuvo. Stebetinas panasumas su musu laikais. Kai 1989
metais Auksciausiajai Tarybai grese buti uzimtai rusu, ir ten atsirado
savanoriai , kurie sutiko verciau mirti, negu pasiduoti. Ar jums ir tai atrodo
beprasmiska? Tada atsiprasau.
Simas
| 2006.02.25 22:43 |
pranck@takas.lt
Jeigu Tomai rašote apie Pilėnus galėjote nors viską apie juos paskaityti, tame
tarpe ir kelio į šią pilį aprašymą.Gaila, kad to nepadarėte.
2
Dzukas
| 2006.02.25 22:55 |
Baronas - katalikas. Pagal ji pagonybe = satanzimas ir komunizmas. Ta pati
Julius galvoja. Jie sitaip su Setonu kovoja
Luotinykas
| 2006.02.25 23:05 |
O va kitas katalikas, bet sveikas žmogus, didis žemaitis Valančius rašė:
Kryžokai, Pilėnuose nieko neradę, lipo žemėn ir sakė: „Ką mes uždirbom,
kabindamos į tą pliką kalną? Būtinai nieko. Išmušėm keturis tūkstančius
žemaičių, savųjų pritrūkom nelygiai daugiau, o nupelnėm tik pelenų saują. Už
tikra sunku bus tokius žmones pamušti, kurie bevelija sudegti, nekaip mūsų
padonaisiais būti!“ Taip šnekėdami grįžo į Prūsus“ (Valančius M. Tretininko
Antano pasakojimas.
WildHawk
| 2006.02.25 23:13 |
B.l o tu ka uz savo tevyne gyvybe paaukotum? Cia skiriu Ernie. Knisa tokie kur
bando visaip vaipytis ir sakyt: cia sudas, nu ir kas cia tokio... Tai kokio
b..... isvis dalyvaujat diskusijose. Uzsidarykit kambariuose ir tylekit, vietoj
to kad savo vaikiska ir kvailai nesubrendusi pasiputima rodytumet... O cia ne i
tema, bet gi vistiek suprasit: LT UNITED - WE ARE THE WINNERS!!!!!!!!!!!!!!!
VOTE VOTE VOTE!!!!!!!
Komentaras
| 2006.02.26 00:55 |
Liūdna skaityti visokių mankurtų "senių" ir "julių" keverzones. Bet gal ir
sveika - pamatai, kokia supuvusi kai kurių žmonių dvasia. Vergystę jie kelią
aukščiau Tėvynės ir laisvės. Šlykštu! Bet ko norėti: Lietuva parduota
eurosojūzui. Vietoj laisvės "elitas" pasirinko pinigus (kuriuos susišluos į savo
asmenines kišenes), o ir nacionalinę valiutą rengiasi sunaikinti... Ar dėl to
stovėjome BALTIJOS KELYJE? Ar tuomet kovojom už Nepriklausomą Lietuvą, ar tik už
Briuselio protektoratą? Pagalvokim. Ir nulenkim galvas tiems žmonėms, kurie
prieš kelis šimtmečius ŽYMIAI GERIAU atskyrė Tiesą ir Laisvę nuo vergijos ir
abejotinos naudos.
Protingas žmogus yra pasakęs
| 2006.02.26 00:59 |
"...Garbė žuvusiems už Tėvynę. Ir garbė Tėvynei, kad yra žmonių, kurie vardan
jos žūsta."
re
| 2006.02.26 01:27 |
"live free or die" labai daznai naudojamas ir kitu tautu.pvz graiku tautinis
sukis panasiai skamba (laisve arba mirtis). sis sukis aktualus ir siems laikams.
sausio 13 d. patys buvome to liudininkai. ir siandien ivairiose pasaulio dalyse
zmones kovoja ir zusta del laisves. taciau visada yra dalis zmoniu, kurie uz
mesos gabala labiau linke vergauti, ar tiesiog šunauti.
neron
| 2006.02.26 08:56 |
Karų issrorijos megejo pastabą.Sukeisti''melynuosius '' su ''raudonaisiais
įprastas triukas visose karo mokyklose ir propogandoje,viliantis kad ''protingas
supras''.Metrasiuose minimi du skaičiai viso 4000,greta Marrgirio buvo
100.Kadangi apsiausčiai sąntykis 4;1,o šturmui 8;1 kryžiucių turėtų bųti virš 30
000. O tai absurdas. Jei pilėnus šturmavo 4000 vokiečių,tai pilyje maždaug 500
iš jų nuolatinė pilies įgula 100,kiti artimiausiu kaimų valstiečiai.Matyt bųta
suaitarimo,nekliudyti civiliams palikti pilį. Pilėnai ne prako statinė rūsyje o
kova iki galo.Tai skirtingi dalykai.
Skaitantis istorija
| 2006.02.26 12:06 |
Bismarkas sakė, kad geriau "sušvilpta" taika, nei geras karas. Senovės Lietuviai
kvailai šiaušėsi prieš labiau civilizuotus vokiečius, kol buvo užvaldyti amžinai
atsilikusių slavų: lenkų ir galų gale rusų, kas jau buvo ypač gėdinga. Tuo tarpu
jau Mindaugas jau buvo padėjęs pamatus, kad tie patys vokiečiai būtų
sąjunginikai kovoje su slavais. Bet Lietuviams deja kaip ir dabar buvo lengviau
susidėti su apsmurgėliais, negu eiti ten, kur būtų reikėję pasitempti.
Lolo
| 2006.02.26 13:35 |
Jeigu visi lietuviai visais laikais būtų buvę Margiriai, dabar nei lietuvių, nei
Lietuvos apskritai nebebūtų, o ši žemė kitaip vadintųsi. Nors, visą tiesą
sakant, pačiai žemei dėl to nei šilta, nei šalta. Jai nesvarbu, po ją vaikšto
lietuvis, negras, čiukčius ar amerikonas - ne jos kategorijos. Jai net nesvarbu,
ar po ją vaikšto tokia rūšis kaip žmonės. Tai tik pačių žmonių problema ir
rūpestis.
Pepe
| 2006.02.26 13:46 |
Nenusimink, Lolo. Kai žmonėa jau turės tiek proto susinaikinti kaip rūšis (karu,
epidemijomis ar nebetinkamu klimatu), žemė (galų gale jei nebe žemė, tai kažkas
kitas) sukurs kitą rūšį, labiau pritinkančią esamoms sąlygoms. Mes baiminamės
dėl žemės, ar tik dėl pačių savęs?
To :
Lolo
| 2006.02.26 14:20 |
Matyt neisigilinote i esme: tai tik Baronui atrodo, kad lietuviai kaip avinai,
tolumoje pamate kryziuocius issizude. Na ne. Baronas aciu Dievui vienisas su
savo idejomis. Daugelio istoriniu saltiniu liudijimu jie is pradziu narsiai
kovojo. O tai esminis skirtumas.
2
lolo
| 2006.02.26 14:45 |
savizudybe - krastutine priemone. Todel pasakymai "o jei visi nusizudytu"
visiskai ne i tema
Aurelijus
| 2006.02.26 15:05 |
Visasi budais bandoma formuoti tautos poziuri i valstybe, laisve,
istorija...Aisku, kad nei rusams, nei mankurtams nepatinka Lietuva...Visada
galima rasti tautos isgama, kuris uz tam tikra suma parasys toki straipsni,
kokio uzsakovui reikia...Is komentaru galima suprasti, kad vieni dar turi tautos
mentaliteta ir ta prasme yra sveiki, o kiti jau kaip kokie beveisliai patvores
sunys tik loja-tai tautos mankurtai...o gal kurtai...? o gal tiesiog
"dvarniaskos"...
Tuscios autoriaus pastangos
| 2006.02.26 15:37 |
REIKSMINGAS sis straipsnis OMNI.lt, ypac siuo, kremliaus dezinformacijos
antpludzio Lietuvoje metu. Isblaivinantis dar ir tuo, kad pagoniskos senoves
Lietuvos priesinimasi krikscionybei atvejis –samoningai perkeliamas I dabarti,-
VAKARAI –tai PRIESAS o Ruskiai – draugai. Pasamoneje programuojama,- stai kokie
baisus Vokieciai, kurie pries 600 metu atnese kriksta Lietuvai,- pagonys zudesi
pries vakaru kultura o dabar ES ir NATO sajungininkai, gal ir Euro zonoje kartu
bus. Straipsnis ragina atsisakyti vakarietiskos krypties ir parsiduoti kremliaus
itakai. Bjauriau faktu manipuliavimo ir nesugalvosi, nebent autorius atlieka
spec. rytu uzsakyma.
paistalai
| 2006.02.26 16:34 |
Atrodo, ne pats autorius nezino, ko sieke savo tekstu. Pradedama nuo artimos
datos, o po to paistoma tai apie viena, tai apie kita. Nelabai aisku, skaites
autorius saltinius, ar tik juos girdejes, zino jis saltiniu kritika ar ne. Tokie
straipsneliai labai populiarus buvo pries kelias desimtis metu. Autorius turi
kruvas mokytoju :)
Antas - oponentui 02 25 22:27
| 2006.02.26 16:41 |
Suprantu Jūsų požiūrį. Būdamas pilėnu tikriausiai irgi pasirinkčiau mirtį
negalėdamas atsispirti okupantui. Tačiau tas man netrukdo gailėtis tiek žudomų
stabmeldžių savo tautiečių, tiek jų galabijamų kryžiuočių, ugnimi ir kalaviju
diegusių krikščionybę. Nevertėtų mums dabar nei šlovinti, nei kaltinti vienų ar
kitų už smurtą, matyt, neišvengiamą anais juodais laikais. Šiais laikais geriau
propaguoti taikaus ginčų sprendimo kelią akcentuojant, kaip viskas buvo bjauru,
žiauru ir neteisinga ankstesniais smurtingais laikais. Argi ne taip elgėmės
Sąjūdžio laikais priešų šmeižiami, mušami ir net žudomi? Deja, smurto laikai dar
nėra visiškai pasibaigę, prireikus visvien gali tekti žūtbūtinai kautis, bet tą
daryčiau ne prisimindamas Vytautą, Kęstutį, Margirį ar kitą senovės karvedį, bet
priešindamasis blogiui.
saulenas
| 2006.02.26 16:51 |
Tai kad tiek daug komentaru rodo ,kad mes buvome,esame,ir busime,o parazitai ant
tautos kuno susilauks valymo.
geras
| 2006.02.26 18:32 |
gaila kad ta pagonė senutė irgi žuvo , atvažiuotų jos palikuoniai, pasišvaistytu
kirviu po valstybines įstaigas, gal tada ir ten sėdintys suprastų, kad yra dar
ir kita lietuva, ne tik ta kuri gedimino prospektu vaikšto ir visos tautos
uždirbtus pinigus leidžia.
to
Tuscios autoriaus pastangos | 2006.02.26 15:37
| 2006.02.26 18:52 |
tamstai siulyciau pasigydyti psichuskeje...vaidenasi nebuti dalykai :)
???
| 2006.02.26 19:29 |
Margiris nusižudė veltui - kunigaikščiai patekę į nelaisvę nebūdavo žudomi. Ar
Kęstutis patekęs į nelaisvę kryžiuočiamsbuvo nužudytas? "Pilėnų gynėjai žuvo,
bet žuvo kaip laisvi žmonės – jie netapo vergais" - gal geriau būti vergu, bet
išlikti gyvam? Juk yra bent viltis pabėgti?
2
???
| 2006.02.26 19:33 |
gal prminti kaip Kestuciuiviena tokia nelaisve baigesi?
???
to 19:33
| 2006.02.26 19:46 |
O Kęstutį nužudė savi... kartoju kryžiuočiai kilmingų žmonių nežudydavo, nes
tokie būdavo karo papročiai.
Tdec
| 2006.02.26 19:55 |
Tdec20@yahoo.com
Anot kronikininko Vygando Marburgiečio ją gynė 4000 vyrų su savo šeimomis bei
suvedę savo turtą - gyvulius . Tačiau į tokį skaičiių šiuolaikinė istoriografija
žiūri skeptiškai, nes Ordino kronikos visą laiką tendencingai priešų skaičių
padidindavo, o savo sumažindavo.Šiuo atveju reikėtų remtis G. Zabielos mintimis
apie medinių pilių gynybą. Medinių pilių aikštelės nebūdavo labai didelės -
retos kurios viršydavo 2000m2 Taipogi efektyviausia pilies ginyba būdavo tada,
kai vienam kariui buvo skiriamas 1 metras sienos perimetro. Vadinasi geriausiu
atveju ginantis prie sienų galėdavo stovėti būtent 200-300 karių priklausomai
nuo pilies sienų išsidėstymo, neskaičiuojant žmonių esančių rezerve.
Atsižvelgiant į tai jog ordinui pilį užimti reikėjo vos kelių dienų, o medinės
pilys anot G. Zabielos turėdavusios labai dideles maisto atsargas , o tai įrodo
labai mažą karių rezervo kiekį pilyje ir žymiai didesnes Ordino pajėgas. G.
Zabiela "Lietuvos medinės pilys" - V., 1994m.
2
???
| 2006.02.26 21:51 |
Margiris: "Viskas vyrai pasiduodam. Del manes nesijaudinkit - as kilmingas man
nieko nedarys. Linkiu neskausmingu mirciu"
ziri
| 2006.02.26 22:18 |
filma holivudas galetu sukurti, ziauri pabaiga, daug veiksmo, ir lietuvius
isgarsintu...
?
| 2006.02.27 00:04 |
vos ne samuraji
neron
| 2006.02.27 01:00 |
prisiminkime Jono Pauliaus atsiprašymą už tokius Pilėnus o paskui pasityčiokim
is graikų Maratono,Romenų Kanų,Britų Trafalgaro,Vaterlo ir Marnos.Duokime
Baranauskui pylos kad bando priartėti prie latviu epo.Kokia gėda estu
Kalevalai.Mums kuma Sutros gana.
Antui - dar karta
| 2006.02.27 01:27 |
Kiek suprantu minimos sio ivykio 670-osios metines, taigi nutyleti, kaip
siulote, neiseina ir tikrai, mano manymu, nereikia. Kiekvienas laikmetis turi
savo bruozus, savo kovos priemones. Abejoju, kad lietuviams dar kada tektu
kautis kardais, bet kad tenka kautis kasdien net ir internete - tai sventa
teisybe. Vadinasi svarbiausia ne kokiomis priemones kaunames, o uz kokias
idejas. Ogi kaip bebutu keista - ir Margiris, ir mes kaunames uz ta pati - uz
Lietuvos nepriklausomybe. Taigi tikrai nepritariu jusu atsiribojimui nuo tu,
kaip sakote, laukiniu, ziauriu ir t.t. zmoniu. Nelabai nuo ju nutolome.
Paskaitykite bet kuri portala ir pamatysite kad tu laukiniu, neisprususiu,
kupinu neapykantos Lietuvos nepriklausomybei ir ja ginantiems zmonems - nors
vezimu vezk. Jie zodziu nesirenka, trenkia is peties neziuredami kur pataikys.
Ir pataiko, ir suzeidzia. Taigi musis tesiasi. Susideginimas - vienas is kovos
budu, ir Pilenai - ryskus ir taurus ivykis musu istorijoje.
neron
| 2006.02.27 01:31 |
Pilenai Gedeminui buvo pavyzdys kaip nereukia kariauti,pIlenai akmes ant akmens
nepalieka iš mito,būk tai žemaičiai Lietuvą atlaikė.Ačiu tam, kas Zabielą
primine,ir nurodė aikštes dydį.Gedemino brolis Margiris atsivede iš Vilniaus
profesionalų šimtinę,iki tol tokiu invazijų nebuvo,manyta pakaks tiek.O prie jų
galima prijungti rezervinį,pagalbinį žemaičių būrį.Pačioje pilyje 100 arklių,o
žemaičiai sugužėjo su savo karvėmis.Matyt skaniai kryžiuočiai kvatojo ir
tyčiojosi is tokio taboro.Karybos abecėlė sako,kad už sienos reikia palikti
pulką gurguolems plėšti,naktį stovyklą puldineti.Reikėjo Margiriui antrą šimtą
žemaičiu paimti ,o kitus slepti miske.Dvi karinės klaidos.Oiš kitos puses,klaidu
nedarytų žemaiciai savo karves patikėtų saugot kryžiuociams.Kai magistras leido
pasitraukti,netsirado iš vietiniu noro dieną kitą kalavijais pamosuoti.Karvutė
už pili mielesnė.Taibuvo vyriška ir riteriška kova.Užemę pilįkryžioučiai turėjo
apylinkes nuterioti.Iš pagarbos žuvusiems,jie to nepadarė.Tuo pačiu pagonis
prilygino sau riteriams.Be abejo buvo politinis motyvas žemaičius šienu karvei
sugundyt.Kaip Prusus po Herkaus.
2
neron
| 2006.02.27 03:20 |
Is pagarbos sutrankytiems sonams, o ne zuvusiems:))
2
neron
| 2006.02.27 10:57 |
Is pagarbos sutrankytiems sonams, o ne zuvusiems:))
2
neron
| 2006.02.27 10:57 |
Is pagarbos sutrankytiems sonams, o ne zuvusiems:))
Buran
| 2006.02.27 11:56 |
O aš vat nepritariu pilėniškių išsižudymui. Kovot iki galo reikia, o ne save
žudyti. Jei visi išsižudys, tai gyvi priešai liks.
2
neron
| 2006.02.27 12:35 |
I pilis niekas karvuciu ir nevesdavo. Jei ka.
Ona
| 2006.02.27 14:22 |
Gerbiamasis autoriau, kažkodėl anksčiau neteko man skaityti Jūsų straipsnių, bet
du pastarieji, kuriuos perskaičiau, mane sukrėtė. Štai pagaliau istorikas, kuris
praeities įvykiuose mato esmę! Kuris atrado (o gal nė nebuvo pametęs) siūlą,
rišantį mus su mūsų protėviais, su jų mintimis, su jų jausmais. Ir bando atverti
mums akis. Taigi atsimerkime: gynė "laisvę ir laimę kartų būsimųjų"! Kad mes,
konkrečiai mes, gyventume savo Tėvynėje. Kad gyventume laimingi taip, kaip mums
patinka - laisvi nuo svetimšalių ir nuo svetimų ideologijų. Jeigu visi būtų buvę
margiriai, nė vienas siūlas nebūtų nutrūkęs. Ačiū, gerbiamasis autoriau.
Jo
| 2006.02.27 16:39 |
Jei ką, tai ką rašo Tomas Baranuskas visai ne istoriko darbas, bet tokia
mėgėjiška kūryba istorine tema, pereinanti į ideologiją ir propagandą. Pvz.,
anksčiau tai buvo tema romanui, dabar būtų scenarijus filmui. Nu, jei kai kas
nori gyventi roamnuose ar filmuose, bet ne tikrovėje, nieko nepadarysi, tai jų
šventa teisė. Tik tegul negalvoja, kad kiti irgi turi norėti to paties.
2 jo
| 2006.02.27 17:20 |
istorikai negali rasyti publicistiniu straipsniu?
cola
| 2006.02.27 19:58 |
"Paprastai ideologija suprantama kaip sąmoningų ir nesąmoningų idėjų,
įsitikinimų ir požiūrių visuma, formuojanti supratimą apie socialinį ir politinį
pasaulį. Todėl ji neretai tampa įrankiu, skatinančiu ir pateisinančiu
kolektyvinius veiksmus, kuriais siekiama išsaugoti politines praktikas ir
institucijas". tai is www.omni.lt ar niekam nekyla mintis,kad lietuvybe irgi yra
ideologija?
julio
| 2006.02.27 22:14 |
gal geriau būti vergu, bet išlikti gyvam? Juk yra bent viltis pabėgti? -
Klaustukui. Parasyk bent savo varda ir pavarde, zinosiu, kas vergas dar
nepavergtas. Geriau mirti laisvam, eni buti vergu. O isvedziojimu cia nelabai
daug ir begali buti. Arba esi vergas, arba ne. Tavo mastymas - vergo. Nieko
nepadarysi, per pora amzeliu ispjove pas mus drasiausius. Dar ir mums, ir musu
vaikams teks ismirti, kad LT uzaugtu laisva karta
Dzūkas
| 2006.02.28 08:08 |
Ačių tokiems žmonėms kaip Toams Baranauskas, dar nesumankurtėjusiems, turintiems
pilietiškumo, tautiškumo ir pagarbos savo praeičiai.
l pr
| 2006.02.28 15:37 |
Labai gudrūs dabar visokie mankurtai, mokinantys, kaip senovės lietuviams
reikėjo kariauti. Nebuvus žmonių, kuriuos netikėtai nuolat puldinėdavo kailyje,
labai lengva mokyti to, ko pats nemoki ir, duok Dieve, niekada neteks atsidurti
tokiose situacijose. O ir ryžto visokiems menkystoms neužtektų geriau nusižudyti
negu patekti į nelaisvę. Be abejo, pasirinktų nelaisvę, nes taip paprasčiau.
neron to nr 2
| 2006.02.28 21:27 |
Ne viena imperija turėjo ''korpus immortales''.Iliustracijai Leo Diakono knyga
apie ruso Sfedosfel Konstantinopolio puolimą.Miestą isgelbejo nekrikstų Angelas
vado imortales.Strategas rašo;nekrikštai geriausi pasaulyje kariai.Kad rusai
nebutų geraiusi,juos pakrrikštijo.Manot polocko kunigaikščiams nereikėjo
geriausių pasaulyje,manot jiems nagai nepanižo svarbiausią europos muitinę
privatizuoti.Ponui Tomui;tamstos krikitikus .pačiam liepus,išmokinsiu
kavalerijos mūši išmokt.Durk jiems Žalgirio ąžuolu į akį ir paklausk,ką kunigai
veikė karo tarybojė,kokia tada buvo riterio išpirka.
Kažin
| 2006.02.28 22:35 |
ar tas "baronas" yra lietuvis, Tikriausiai koks nors puskraujis arba girto
sekmadienio "gamybos" produktas.
Kestutis
| 2006.03.01 11:07 |
Pilėnai buvo ne vieninteliai. Kulionių gynėjai taipogi susidegino. Manau, kad
būta ir daugiau tokių "Pilėnų". Neįlindus į anų laikų žmonių vidų sunku spresti
gerai tai ar blogai. Man kaip lietuviui didelė garbė turėti tokius protėvius.
???
| 2006.03.20 16:42 |
"Be abejo, pasirinktų nelaisvę, nes taip paprasčiau." žinoma pasirinkčiau
nelaisvę. Laimi ne tas kuris pasipriešina, o tas kuris prisitaiko. Deja visa
lietuviška istoriografija vyrauja "pilėniškas" motyvas - jei jau kovoti, tai
kovoti iki galo - ir visiems žūti. Pagal tokią logiką išeina kad pokariu visiems
lietuviams būtų reikėję išeiti į mišką ir žūti.
siaip
| 2006.07.05 19:45 |
kronikose išdėstyti faktai nelabai realūs pvz.: pradžioj rašo "nudūrė savo žmoną
ir įmetė į ugnį" o po to "Po to tuo pačiu ginklu jis pats dūrė sau į pilvą, kad
iš ten išlindo žarnos, parkrito šalia žmonos ir išleido nelemtą dvasią" o juk
žmona jau buvo įmesta į laužą ir veikiausiai kol jis kapojo kariams galvas jau
buvo sudegusi...